Kartą išbandžius elektromobilį...
Jau seniai svarstote įsigyti elektromobilį, bet vis dar nepriimate sprendimo? Kad išsklaidytumėte paskutines abejones, perskaitykite elektromobilių vairuotojų pasidalijimus apie savo patirtį. Elektromobilių skaičius Lietuvoje ir toliau auga. O elektromobilių savininkai liudija, kad vieną kartą išbandžius elektromobilį, sugrįžti prie automobilio su vidaus degimo varikliu nebesinorės.
Tyliai ir lengvai išvažiuoti į kelią – tikras malonumas, kurį nori išbandyti ir daugelis elektromobilių savininkų artimųjų bei draugų. Stabilus ir malonus pasivažinėjimas gali pradžiuginti net vaikus, o susidomėjimas elektromobiliu traukia ir nepažįstamus žmones – žmonės linkę teirautis atsiliepimų.
Populiariausias klausimas – kiek galima nuvažiuoti vienu įkrovimu?
Nors eletromobilių infrastruktūra gana sparčiai vystoma, o technologiniai sprendimai taip pat tobulėja, bene pagrindinė abejonė, kankinanti svarstančius įsigyti elektromobilį – ar tikrai įmanoma vienu įkrovimu nuvažiuoti pakankamą atstumą.
Kadangi baterija užtikrina ne tik automobilio judėjimą, bet ir, pavyzdžiui, automobilio salono šildymą, vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas vasarą ir žiemą gali skirtis. Remiantis elektromobilių naudotojų patirtimi, vasarą iš Vilniaus į pajūrį (iki 500 km) galima nuvažiuoti ir vienu įkrovimu. Žiemą gali tekti pasikrauti automobilį pusiaukelėje. Kuo baterijos tampa didesnės, talpesnės, tuo daugiau kilometrų galima nuvažiuoti vienu įkrovimu, todėl kai kurie vartotojai bateriją nurodo kaip vienintelį būtiną elektromobilio patobulinimą.
Tinka ne tik miesto ritmui
Populiarėjant elektromobiliams, plečiasi ir jų pasiūla. Nors daugelis vis dar tiki, kad elektromobiliai geriausiai pasitarnauja miestiečiams, tačiau tinkamai suplanavus kelionės maršrutą ir kelyje pasižymėjus įkrovimo stoteles, jie gali puikiai pasitarnauti ir ilgesnei kelionei. Sau tinkamą elektromobilio variantą gali rasti net ir aktyvaus gyvenimo būdo šalininkai, turintys didelę sporto įrangą, pavyzdžiui, banglentę. Erdvesni elektromobiliai tinka ir didesnėms šeimoms.
Elektromobilių savininkai patvirtina, jog turėjo teigiamą patirtį kelionėse iš vienos Baltijos valstybės sostinės į kitą ar net tolimesnėse kelionėse, pavyzdžiui, į Italiją. Įkrovimo taškų pakanka, o įkrovimo pajėgumai taip pat gerėja.
Tačiau dėl kelių aspektų elektromobilis idealiai tinka gyvenimui tiesiog mieste: galima važiuoti viešojo transporto juostomis, gali būti galimybė stovėjimo aikštelėje automobilį palikti nemokamai. Be to, nesunaudojama tiek energijos kaip su vidaus degimo varikliu turinčiomis mašinomis.
Investicija, leidžianti sutaupyti
Nors energijos sąnaudoms įtakos turi ir oro kondicionierius, kelionės greitis bei priešpriešinis vėjas, skaičiavimai rodo, jog elektra varomas automobilis viso eksploatacijos periodo metu yra pigesnis pasirinkimas. Reguliarių aptarnavimų metu elektromobiliams keičiama mažiau komponentų, todėl kaštai – gerokai mažesni. Be to, remiantis Lietuvos energetikos agentūros 2024 m. pirmojo ketvirčio duomenimis, palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios išlaidos patiriamos važiuojant elektromobiliu – įveikti 100 km lengvuoju keleiviniu elektromobiliu kainavo vidutiniškai 4,73 euro. Ypač patogu automobilio įkrovimą derinti su apsipirkimu prekybos centre ar kitų kasdienių reikalų tvarkymu.
Dar pigiau naudotis elektromobiliu gali pavykti tiems, kurie daugelyje savo gyvenimo aspektų priima ekologiškus sprendimus ir įkrovimui naudoja, pavyzdžiui, namuose įrengtų saulės baterijų energiją. Jei automobilį kraunate namuose, svarbu sekti ir elektros kainas – dažniausiai nakties valandomis ar savaitgaliais jos būna mažesnės.
Tvaresni ir skaitmeniniai aspektai
Pasak vieno elektromobilio savininko, jei esi studijavęs fiziką, suprasi, kad elektromobilis energiją naudoja naudingiausiai. Naudojant automobilį su vidaus degimo varikliu, patiriami didžiuliai energijos nuostoliai, ir tai taip pat nėra ekologiškas sprendimas.
Galvoti apie gamtą nereiškia gyventi miške – šiuolaikiniuose elektromobiliuose nuolat atnaujinama programinė įranga, todėl visuomet automobilyje – kažkas naujo ir aktualaus. Net pusantrų metų senumo automobilis gali atrodyti visiškai naujas ir pasikeitęs po programinės įrangos atnaujinimo.
Valstybės pagalba ir palankesnės lizingo sąlygos
Nors įprasta elektromobilio klasika laikyti „Tesla“ modelio automobilius, dabar bene kiekvienas automobilių gamintojas turi, ką pasiūlyti. Pavyzdžiui, šių metų vasario mėnesį į Lietuvos rinką žengęs kinų elektromobilis „GWM Ora“ kaimyninėje Latvijoje jau susilaukė nemažai dėmesio – per pirmuosius penkis šių metų mėnesius užregistruoti 76 nauji „Ora“ automobiliai, kurie užima pirmąją vietą tarp populiariausių elektromobilių modelių.
Naudotų automobilių rinkoje paklausūs vienerių–trejų metų senumo elektromobiliai. Renkantis juos, verta įvertinti, ar nuvažiuota rida yra mažesnė nei 50 tūkst. kilometrų.
Valstybės parama elektromobiliams įsigyti skatina gyventojus pereiti prie tvaresnių sprendimų. Pateikite paraišką ir naudokitės „Citadele“ lizingo pasiūlymu įsigyti elektromobilį.